ke 24.7.2024 Muokattu ke 24.7.2024 09:55

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä hakee lainsäädäntöasiantuntijaa

Perussuomalaisten eduskuntaryhmä hakee ryhmäkansliaan lainsäädäntöasiantuntijaa. Tehtävä on vaativa asiantuntijatyö, johon kuuluu erityisesti lakivaliokunnan asioiden käsittely yhdessä kansanedustajiemme kanssa.

Tehtävään vaaditaan oikeustieteen maisterin tutkintoa tai pitkälle edenneitä opintoja sekä perehtyneisyyttä ainakin rikosoikeuteen ja kriminaalipolitiikkaan. Lisäksi tehtävään soveltuvia tutkintoja ovat hallinto- tai valtiotieteelliset tutkinnot, jotka osoittavat perehtyneisyyttä kriminaalipolitiikkaan. Kokemus lainsäädäntö- ja eduskuntatyöstä sekä osaaminen käytännön lain soveltamisesta katsotaan eduksi.

Työn menestyksellinen hoitaminen edellyttää hyviä tiedonhankinta- ja analysointitaitoja, kykyä omaksua nopeasti suuria kokonaisuuksia ja erottaa niistä olennainen tieto, kykyä tuottaa sujuvasti laadukkaita kirjallisia raportteja, yhteenvetoja ja analyysejä sekä tavanomaisia tietojenkäsittelyvalmiuksia. Lisäksi työ edellyttää kykyä sekä itsenäiseen työhön että laaja-alaiseen yhteistyöhön erilaisten tahojen kanssa. Kielitaitovaatimuksena on erinomainen suomen kielen sekä hyvä englannin kielen taito. Muu kielitaito katsotaan eduksi.

Poliittisen järjestelmän tunteminen, perussuomalainen arvomaailma ja ymmärrys puolueen ohjelmista ja kannoista sekä hyvä stressin- ja paineensietokyky ovat työssä välttämättömiä.

Lähtöpalkka on 3800 euroa kuussa, jonka päälle tulee mahdollinen kokemus- ja suoriutumislisä, riippuen työkokemuksesta sekä osoitetusta osaamisesta ja sopivuudesta tehtävään. Tehtävän kesto on syys-lokakuusta alkaen käynnissä olevan vaalikauden loppuun 31.5.2027 asti. Koeaika on kuusi kuukautta. Työskentely tapahtuu pääasiassa eduskunnassa maanantaista perjantaihin.

Valittavasta henkilöstä tehdään turvallisuusselvitys.

Hakemukset pyydetään toimittamaan 30.8.2024 mennessä sähköpostilla osoitteeseen olli.immonen@eduskunta.fi

Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jani Mäkelä jani.makela@eduskunta.fi puh. 050 512 2269

Eduskuntaryhmän pääsihteeri Olli Immonen olli.immonen@eduskunta.fi puh. 050 522 2177