ti 15.10.2024

Hämeenkyrön perussuomalaiset mullistivat täysin johtoaan, Jannet jäivät pois ja naiset nousivat valtaan!

Hämeenkyrön Perussuomalaiset ry:n sääntömääräinen syyskokous järjestettiin lauantaina 12. lokakuuta 2024 Ylöjärvellä. Kokouksessa yhdistyksen johto muuttui perusteellisesti, sillä (Jannet) puheenjohtaja Janne Mäkinen ja varapuheenjohtaja Janne Kantti saivat tilalleen kaksi naista. Lisäksi syyskokouksessa kirjattiin kevään 2025 kuntavaaleihin jo 11 varmaa ehdokasta.

Puheenjohtajaksi valittiin Anna-Mari Lothander ja varapuheenjohtajaksi Kati Seppä. Virve Soininen jatkaa sihteerinä. Seppä on myös Hämeenkyrön kunnanvaltuuston jäsen.

“Tämä oli perus-teellinen mulkkaus”, toteaa Janne Mäkinen.

”Pientä jännitystä oli ilmassa syyskokouksen alkumetreillä, koska olin etukäteen ilmoittanut jättäväni puheenjohtajan paikan henkilökohtaisista syistä”, kertoo nykyinen puheenjohtaja Janne Mäkinen.

”Puheenjohtajan valintapykälässä esitettiin sitten Anna-Maria ehdolle ja kokousväen jakamattoman suosion kannustamana Anna-Mari myös päätti pestin ensi vuodeksi vastaanottaa”, Mäkinen kertoo.

Kun yhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin nainen, oli kokousväen mielestä ikään kuin luonnollinen jatkumo saada yhdistyksen varapuheenjohtajaksi myös nainen. Tehtävään esitettiin Kati Seppää ja hän tuli myös yksimielisesti tehtävään valituksi. Yhdistyksen sihteeriksi valittiin samoin yksimielisesti jatkamaan Virve Soininen.

”Onhan meillä tässä nyt aivan huikea keihäänkärki ensi kevään vaalitaistoon, ainakaan Hämeenkyrössä ei ”äijäpuolueen” viittaa todellakaan tarvitse enää astella perussuomalaisten harteille. Aika myös näyttää, istahdetaanko yhdistyksen tulevien kokousten jälkeen saunanlauteille kasvonaamioissa eteerisiä löylytuoksuja nuuhkien”, Mäkinen vitsailee pilke silmäkulmassa ja hymyssä suin.

”Edellisissä kuntavaleissa Perussuomalaiset olivat Hämeenkyrön suurin puolue, jonka eteen yhdistyksen perustajajäsen ja pitkäaikainen puheenjohtaja Rauno Mäki teki ison työn. Uskomme, että tulemme pärjäämään myös tulevissa kuntavaaleissa sekä nostamaan kannatustamme yhdessä yhdistyksen uuden johdon luotsaamana. Uusi naisjohtomme tulee samaan koko yhdistyksen jäsenistön tuen kevään vaalitaistoon, tähän on koko yhdistyksemme sitoutunut. Syyskokouksessa saimme myös rekrytoitua 11 varmaa ehdokasta kuntavaaleihin. Lisää ehdokkaita toki tarvitaan mutta tässä vaiheessa tämä on yhdistyksellemme jo hyvä lähtötilanne 10.000 asukkaan Hämeenkyrössä”, Mäkinen ynnää lopuksi tyytyväisenä.

Janne Mäkinen
Sähköposti: lh.janne.makinen@hameenkyro.fi